کلید حرارتی

کلید حرارتی

کلید حرارتی

کلید حرارتی

کلید حرارتی یک کنترل کننده موتور است که مکانیسم تماس آن توسط یک اتصال مکانیکی از یک دسته ضامن یا دسته دوار کار می کند و یک کلید حرارتی اساساً یک سوئیچ “ON-OFF” با حفاظت اضافه بار است که استارت ها و کلید حرارتی زیمنس در بسیاری از کاربردها برای کنترل محلی تجهیزات در بازارهای صنعتی یا ساختمانی، مانند اره های برقی، پمپ ها، فن ها، نوار نقاله ها، دمنده ها، بسته بندی، مرتب سازی و سایر ماشین آلات استفاده می شوند و آنها می توانند همسطح یا روی سطح نصب شوند و با شرایط محیطی چندگانه سازگار شوند .

کاربرد ممکن است از یک محیط بیمارستانی سرپوشیده تمیز گرفته تا کارخانه های شیمیایی خشن و خطرناک داخلی و خارجی متفاوت باشد. کلید حرارتی نوعی کلید دما است که از ورق دو فلزی به عنوان عنصر سنجش دما استفاده می کند و هنگامی که دستگاه الکتریکی به طور معمول کار می کند، ورق دو فلزی در حالت آزاد است، و تماس در حالت بسته یا باز است، هنگامی که دما به مقدار دمای عملیاتی افزایش می یابد، عنصر دو فلزی به دلیل تنش داخلی ناشی از گرمایش به سرعت عمل می کند.

در عملکرد کلید حرارتی لازم است کنتاکت را باز یا بسته و مدار را قطع و وصل کنید، بنابراین نقش حفاظت حرارتی را ایفا کنید و هنگامی که دما به دمای تنظیم مجدد کاهش می یابد، کنتاکت به طور خودکار بسته یا قطع می شود و به حالت کار عادی باز می گردد که به طور گسترده در لوازم برقی خانگی و تجهیزات الکتریکی مانند موتور ماشین لباسشویی، موتور فن تهویه مطبوع، ترانسفورماتور، بالاست، وسایل گرمایش الکتریکی و غیره استفاده می شود .

که کلید حرارتی مغناطیسی به عنوان یک قطع کننده مدار استفاده می شود، اما در عملیات باز و بسته شدن مدار برای قطع کننده های مدار معمولی استفاده می شود. در حالی که کلید حرارتی مغناطیسی وظیفه باز و بسته کردن مدار را در حین استفاده از مدار معمولی بر عهده دارد، در شرایط غیر منتظره کلید به یک کلید محافظ تبدیل می شود که به لطف ویژگی محدود کننده، مدار را قطع می کند و مکانیزم اصلی که تمامی این عملیات را انجام می دهد به عنوان سوئیچ فشرده شناخته می شود.

کلید حرارتی فشرده مورد استفاده در ساختمان ها و مناطق تجاری و همچنین مناطق صنعتی به طور کلی به لطف مکانیزم حفاظتی در تابلوهای برق کار می کنند و به عنوان مخفف کلید حرارتی مغناطیسی فشرده در زمینه صنعتی شناخته می شود که کلید حرارتی مغناطیسی عموماً در یک مقدار جریان در محدوده ۱۰ تا ۱۶۰۰ آمپر محافظت می کنند و به طور خاص، آنها ویژگی محافظت از سیستم در برابر اضافه بار را نشان می دهند و به عنوان درجه وقفه، مقداری بین ۱۰ کیلو آمپر تا ۲۰۰ کیلو آمپر در دستگاه ها پیش بینی شده است.

نوشته های مشابه