تابلو برق

تجهیزات تابلو برق زیمنس

تجهیزات تابلو برق زیمنس

تجهیزات تابلو برق زیمنس

تجهیزات تابلو برق زیمنس به مجموعه ای متمرکز از قطع کننده های مدار، فیوزها و سوئیچ های دستگاه های حفاظت مدار گفته می شود که برای محافظت، کنترل و جداسازی تجهیزات الکتریکی عمل می کنند. دستگاه های حفاظت مدار در تجهیزات تابلو برق زیمنس نصب می شوند. مجموعه ای از یک یا چند مورد از این سازه ها را خط یا مونتاژ تابلو می گویند. تجهیزات تابلو برق زیمنس معمولاً در سراسر سیستم های انتقال و توزیع برق و همچنین در تاسیسات تجاری یا صنعتی با اندازه متوسط ​​تا بزرگ یافت می شود. استانداردهای تجهیزات تابلو برق زیمنس توسط IEEE در آمریکای شمالی و توسط IEC در اروپا و سایر نقاط جهان تعریف شده است. تجهیزات تابلو برق زیمنس پیچیده شده فلزی ولتاژ پایین یک محصول توزیع برق سه فاز است که برای تامین ایمن، کارآمد و مطمئن برق در ولتاژهای تا ۱۰۰۰ ولت و جریان تا ۶۰۰۰ آمپر طراحی شده است. تابلو برق معمولی ANSI/NEMA (موسسه استانداردهای ملی آمریکا، انجمن ملی تولیدکنندگان برق) تا ۶۳۵ ولت با نرخ گذرگاه اصلی جریان پیوسته تا ۱۰۰۰۰ آمپر (برای تامین برق از منابع موازی) درجه بندی شده است.

تجهیزات تابلو برق زیمنس ولتاژ پایین اغلب در سمت ثانویه (ولتاژ پایین) ترانسفورماتور توزیع قدرت یافت می شود. این ترکیب ترانسفورماتور و تابلو برق به عنوان پست برق شناخته می شود . تجهیزات تابلو برق زیمنس برای تامین برق برای کاربردهای انرژی حیاتی و فرآیندهای حیاتی مانند مواردی که در صنایع سنگین، تولید، معدن و فلزات، پتروشیمی، خمیر و کاغذ، آب و برق، تصفیه آب و همچنین مراکز داده و مراقبت های بهداشتی یافت می شوند، استفاده می شود. هر قطع کننده برق به طور جداگانه از سایر قطع کننده ها جدا می شود. در پشت محفظه قطع کننده مدار، محفظه اتوبوس قرار دارد که توسط موانع جامد از محفظه قطع کننده جدا می شود. تجهیزات تابلو برق زیمنس مجاور توسط یک مانع عایق بین محفظه ها از یکدیگر جدا می شوند. در نهایت، محفظه کابل در پشت بخش تابلو قرار دارد و به صورت اختیاری با موانع تهویه شده یا بدون تهویه از محفظه آن جدا می شود.

محفظه کابل در تجهیزات تابلو برق زیمنس دارای درهای لولایی یا روکش های قابل جدا شدن است که امکان دسترسی به آن را برای کابل های پایانه و بار را فراهم می کند. این چیدمان محفظه معمولی‌ترین نوع است و ممکن است تابلو برق انتهایی نامیده شود زیرا دسترسی به پشت محفظه تابلو با  تجهیزات تابلو برق زیمنس ضروری است. تجهیزات تابلو برق زیمنس فشار ضعیف به منظور افزایش ایمنی، قابلیت اطمینان و قابلیت سرویس‌دهی تابلو برق از طریق جلوگیری از تماس تصادفی با هادی‌های خاص مانند گذرگاه اصلی یا قطع کننده‌های مدار در سلول‌های مجاور در حین انجام تعمیر و نگهداری طراحی شده است.