اتوماسیون صنعتی

درایو صنعتی زیمنس SIEMENS

درایو صنعتی زیمنس SIEMENS

درایو صنعتی زیمنس SIEMENS

درایو صنعتی زیمنس SIEMENS : در درایو صنعتی زیمنس SIEMENS با کمک ولتاژ آرمیچر در موتور DC، سرعت کنترل می‌گردد. این درایو صنعتی زیمنس SIEMENS متناوب AC را به‌وسیله‌ی مبدل به DC تغییر می‌دهد.

تفاوت درایو صنعتی زیمنس SIEMENS ND SD با AC در این است که در درایوهای AC جریان با استفاده از اینورتر صنعتی ایرانی تغییر می‌یابد. تفاوت‌ها مهم دیگر این دو درایو صنعتی زیمنس SIEMENS در کاربرد، منبع تغذیه، روش‌های تعمیر و نگهداری، اندازه و وزن، گشتاور استارت، نویزها، مصرف انرژی، مکانیسم توقف، واکنش به مکانیسم حرکت، مدارهای کنترل و قدرت، تنظیم سرعت و … است.

درایو صنعتی زیمنس SIEMENS سرعت متغیر یا VSD یکی از انواع درایوهای صنعتی است که در ماشین‌های صنعتی برای کنترل سرعت استفاده می‌شود. در برخی صنایع و ماشین‌‌آلات صنعتی سرعت‌های گوناگونی موردنیاز است.

در شرایطی که نیاز باشد سرعت خروجی درایو صنعتی زیمنس SIEMENS سرعت متغیر یا VSD دائما تغییر کند و حالت پلکانی در این تغییر رخ ندهد، باید از درایو سرعت متغیر VSD استفاده کرد. برای مثال در پمپ‌ها، فن‌ها و دستگاه‌های کمپرسور باید از این نوع درایو صنعتی زیمنس SIEMENS استفاده کرد. نتیجه‌ی استفاده از این نوع، ذخیره‌ی بیشتر انرژی نیز خواهد بود. برخی از درایو صنعتی زیمنس SIEMENS سرعت متغیر صرفا مکانیکی هستند. نام دیگر این نوع درایو صنعتی زیمنس SIEMENS، واریاتور است. برخی دیگر الکترونیکی، هیدرولیکی و یا الکترومکانیکی هستند.

نوشته های مشابه