تجهیزات فشار ضعیف

تابلو برق فشار ضعیف

تابلو برق فشار ضعیف

تابلو برق فشار ضعیف

تابلو برق فشار ضعیف : به تابلو برق فشار ضعیف که ولتاژ آن‌ها تا محدوده ۱۰۰۰ ولت باشد، گفته می‌شود. داخل کابین تابلو برق فشار ضعیف قطعات مختلفی شامل انواع سوئیچ ها، کلید ها، رله ها و غیره قرار گرفته اند. هر کدام از قطعات تابلو برق فشار ضعیف مانند بخشی از یک سیستم بسیار منظم عمل می کند و وظیفه خاصی را بر عهده دارد. محصور بودن فضای تابلو برق فشار ضعیف سبب می گردد که بسیاری از خطرات ناشی از بکارگیری تجهیزات الکتریکی ولتاژ بالا برای افراد به حداقل برسد. همچنین بدنه تابلو برق فشار ضعیف، با محافظت از تجهیزات داخلی آن در برابر عوامل محیطی مثل گرد و خاک و آب و آلودگی به تامین امنیت آن کمک شایانی می کند.

منبع تغذیه برای تابلو برق فشار ضعیف بکارگیری ترانسفورماتور با ولتاژ ۴۰۰/۲۳۰ ولت می باشد. با توجه به اینکه تابلو برق فشار ضعیف برای کارکرد صحیح به ولتاژهای بالا احتیاج ندارد، بازار فروش آن بسیار خوب و وسیع می باشد.

تابلو برق فشار ضعیف چند منظوره به شکل ایستاده ساخته می شود و درون آن‌ تجهیزات قدرت و کنترل و پنوماتیک و غیره قرار گرفته است. تابلو برق فشار ضعیف معمولاً در ارتفاع دو متر ساخته می‌شوند و شامل اسکلت فلزی، درب و فوندانسیون می‌باشند. همچنین ممکن است در سقف تابلو برق فشار ضعیف چندین قلاب حمل جهت جابه جا کردن تابلو ها نصب گردد.

نوشته های مشابه