PLC زیمنس

پی ال سی زیمنس PLC

پی ال سی زیمنس PLC

پی ال سی زیمنس PLC

کنترلرهای پی ال سی زیمنس PLC چیزی بیش از سخت افزار قدرتمند برای کنترل انواع ماشین ها در کارخانه ها هستند. قابلیت های پی ال سی زیمنس PLC به طور مداوم با کاربردهای جدید در حال طراحی گسترش پیدا می کند. علاوه بر این، آنها یک قطعه اصلی برای ترکیب عمودی OT/IT با مکانیسم های IT هستند. با فناوری‌های آینده تکنولوژی و هوش مصنوعی و ادغام می‌شوند. این باعث می‌شود پی ال سی زیمنس PLC اساسی خوب برای راه‌ حل‌ های نوآورانه و بخش مهمی از رویکرد اتوماسیون کاملاً یکپارچه باشند.

پی ال سی زیمنس PLC که به عنوان کنترل کننده قابل برنامه ریزی نیز شناخته می شود. نامی است که به نوعی از رایانه که معمولاً در برنامه های کنترل تجاری و صنعتی استفاده می شود. داده می شود و پی ال سی زیمنس PLC از نظر انواع کارکرد و سخت افزار و نرم افزاری که برای انجام این کارها نیاز دارند. با کامپیوترهای اداری متفاوت هستند.

در حالی که برنامه های خاص به طور گسترده ای متفاوت هستند. همه پی ال سی زیمنس PLC بر ورودی ها و سایر اندازه های متغیر را نظارت می کنند. بر اساس یک برنامه ذخیره شده تصمیم می گیرند. خروجی ها را برای خودکار سازی یک فرآیند یا ماشین کنترل می کنند. اجزای اصلی یک پی ال سی زیمنس PLC شامل ماژول ها یا نقاط ورودی. یک واحد پردازش مرکزی و یک دستگاه برنامه نویسی است.

نوع ماژول ها یا نقاط ورودی مورد استفاده توسط پی ال سی زیمنس PLC به انواع دستگاه های ورودی مورد استفاده بستگی دارد. برخی از ماژول ها یا نقاط ورودی به ورودی های دیجیتالی پاسخ می دهند. ورودی های گسسته نیز نامیده می شوند که روشن یا خاموش می شوند و به سایر ماژول ها یا ورودی ها به سیگنال های آنالوگ پاسخ می دهند.

مهمترین مزایای پی ال سی زیمنس PLC که عبارت است از: اندازه فیزیکی کوچکتر از راه حل های سیم سخت، ایجاد تغییرات آسانتر و سریعتر، پی ال سی زیمنس PLC دارای توابع عیب یابی و لغو یکپارچه هستند. تشخیص در مرکز در دسترس است و حتی برنامه ها را می توان فورا مستند کرد. البته برنامه ها می توانند سریعتر و با هزینه کمتری کپی شوند.

پی ال سی زیمنس PLC برای انجام انعطاف پذیر و کارکرد فعال وظایف اتوماسیون. محدوده عملکرد پایین تا متوسط، انتخاب ایده آلی هستند. آنها دارای طیف گسترده ای از عملکردهای تکنولوژیکی و ارتباطات یکپارچه هستند. همچنین طراحی جمع و جور و صرفه جویی در فضایی که اشغال می کنند، می باشند.

عملکرد پی ال سی زیمنس PLC

پی ال سی زیمنس PLC به شما کمک می کند تا وظایف مهندسی خود را به طور مستقیم و کارآمد انجام دهید و به لطف ادغام آن در بخش های دیگر شفافیت، ناوبری هوشمند کاربر، و گردش کار ساده را در هر مرحله کاری و برنامه نویسی ارائه می دهد. عملکردهایی مانند کشیدن و رها کردن، کپی و چسباندن، و تکمیل خودکار کار را بسیار سریع‌ تر و آسان‌ تر می‌کنند که حداکثر کاربر پسندی را ارائه می دهد. صرف نظر از اینکه در زمینه مهندسی مبتدی هستید یا قبلاً چندین سال تجربه دارید.

برای کاربران جدید، مهندسی آسان برای یادگیری و اعمال است، در حالی که برای متخصصان، سریع و کارآمد است و جدید دائما برای برآورده کردن بالاترین خواسته ها است. پی ال سی زیمنس PLC چیزی بیش از سخت افزار قدرتمند برای کنترل انواع ماشین ها و کارخانه ها ارائه می دهند و قابلیت های پی ال سی زیمنس PLC به طور مداوم با عملکردهای جدید در حال گسترش است.

علاوه بر این، پی ال سی زیمنس PLC یک عنصر اصلی برای ادغام عمودی OT/IT با مکانیسم های IT هستند و فناوری های آینده مانند هوش مصنوعی و Edge پیش بینی و یکپارچه می شوند و این پی ال سی زیمنس PLC باعث می‌شود پایه ای عالی برای راه‌حل‌های نوآورانه و بخش مهمی از رویکرد اتوماسیون کاملاً یکپارچه ما باشند.

کاربرد پی ال سی زیمنس PLC هوشمندانه برای وظایف اتوماسیون شما است. چه به دنبال راه‌ حل‌ های پی ال سی زیمنس PLC فشرده با عملکردهای یکپارچه، کنترل‌کننده‌های قدرتمند برای بالاترین نیازها، یا کنترل ‌کننده ‌هایی برای معماری های توزیع شده یا اتوماسیون مبتنی بر رایانه‌های شخصی باشید، مجموعه پی ال سی زیمنس PLC ما دارای کارکرد مناسب برای نیازهای شما است.

کاربرد پی ال سی زیمنس PLC

یک پی ال سی زیمنس PLC منطقی قابل برنامه ریزی که به عنوان کنترل کننده قابل برنامه ریزی نیز شناخته می شود، نامی است که به نوعی از رایانه که معمولاً در برنامه های کنترل تجاری و صنعتی استفاده می شود، داده می شود. پی ال سی زیمنس PLC از نظر انواع وظایف و سخت افزار و نرم افزاری که برای انجام این کارها نیاز دارند با کامپیوترهای اداری متفاوت هستند. در حالی که کاربردهای خاص بسیار متفاوت است. همه PLC ها ورودی ها و سایر مقادیر متغیر را نظارت می کنند که بر اساس یک برنامه ذخیره شده تصمیم می گیرند و خروجی ها را برای خودکار سازی یک فرآیند یا ماشین کنترل می کنند.

عناصر اساسی یک پی ال سی زیمنس PLC شامل ماژول ها یا نقاط ورودی، یک واحد پردازش مرکزی ماژول ها یا نقاط خروجی و یک دستگاه برنامه نویسی است ک نوع ماژول ها یا نقاط ورودی مورد استفاده توسط پی ال سی زیمنس PLC به انواع دستگاه های ورودی مورد استفاده بستگی دارد. برخی از ماژول ‌ها یا نقاط ورودی به ورودی‌های دیجیتال پاسخ می‌دهند که ورودی‌ های گسسته نیز نامیده می‌شوند. یا روشن یا خاموش هستند و ماژول ها یا ورودی های دیگر به سیگنال های پی ال سی زیمنس PLC پاسخ می دهد.

البته سیگنال های پی ال سی زیمنس PLC شرایط ماشین یا فرآیند را به عنوان محدوده ای از مقادیر ولتاژ یا جریان نشان می دهند که وظیفه اصلی مدار ورودی پی ال سی زیمنس PLC تبدیل سیگنال های ارائه شده توسط این سوئیچ ها و حسگرهای مختلف به سیگنال های منطقی است که می تواند توسط CPU استفاده شود. CPU وضعیت ورودی ها، خروجی ها و سایر متغیر ها را هنگام اجرای یک برنامه ذخیره شده ارزیابی می کند و سپس CPU سیگنال هایی را برای به روز رسانی وضعیت خروجی ها ارسال می کند .

ماژول های خروجی سیگنال های کنترلی را از CPU به مقادیر دیجیتال یا آنالوگ تبدیل می کنند که می توانند برای کنترل دستگاه های خروجی مختلف استفاده شوند و دستگاه برنامه نویسی برای ورود و تغییر برنامه پی ال سی زیمنس PLC، نظارت و تغییر مقادیر ذخیره شده استفاده می شود. پس از وارد شدن، برنامه و متغیرهای مرتبط در CPU ذخیره می شوند و علاوه بر این عناصر اساسی، یک سیستم پی ال سی زیمنس PLC ممکن است از نوعی دستگاه رابط اپراتور نیز برای ساده‌سازی نظارت بر ماشین یا فرآیند استفاده شود.

ساختار پی ال سی زیمنس PLC

قبل از تولید پی ال سی زیمنس PLC بسیاری از وظایف کنترلی توسط کنتاکتورها، رله های کنترل و سایر وسایل الکترومکانیکی انجام می شد و این اغلب به عنوان کنترل با سیم سخت شناخته می شود. نمودارهای مدار باید طراحی می شد. اجزای الکتریکی مشخص و نصب می شدند و لیست سیم کشی ها ایجاد می شد. سپس برقکار ها اجزای لازم را برای انجام یک کار خاص سیم کشی می کنند و اگر خطایی رخ می داد، سیم ها باید دوباره به درستی وصل می شدند.

تغییر در عملکرد یا گسترش سیستم نیاز به تغییرات گسترده اجزا و سیم کشی مجدد دارد و نرم افزار SIMATIC محیط پیکربندی و برنامه نویسی جهانی برای پی ال سی زیمنس PLC SIMATIC، سیستم های رابط ماشین انسانی و سیستم های کنترل فرآیند است و نرم افزار SIMATIC و ابزارهای مهندسی متعدد از تمامی مراحل استقرار محصول، از پیکربندی سخت افزاری سیستم و پارامتر سازی ماژول ها تا سرویس سیستم نصب شده، پشتیبانی می کند.

برنامه نویسی پی ال سی زیمنس PLC را می توان با کمک Simatic Manager نیز انجام داد که امکان نوشتن برنامه ها به سه زبان برنامه نویسی را فراهم می کند که منطق نردبان یکی از زبان های برنامه نویسی است که با PLC ها استفاده می شود. شامل توابع برنامه نویسی است که به صورت گرافیکی نمایش داده می شوند تا شبیه نمادهای مورد استفاده در نمودارهای کنترل سیمی سخت شود. پی ال سی زیمنس PLC از نظر عملکرد و انجام این وظایف با کامپیوترهای اداری متفاوت هستند و در حالی که کاربردهای خاص بسیار متفاوت است.

همه پی ال سی زیمنس PLC ورودی ها و سایر مقادیر متغیر را نظارت می کنند، بر اساس یک برنامه ذخیره شده تصمیم می گیرند و خروجی ها را برای خودکار سازی یک فرآیند یا ماشین کنترل می کنند و این دوره به منظور ارائه اطلاعات اولیه در مورد عملکرد ها و تنظیمات پی ال سی زیمنس PLC با تاکید بر خانواده S7-200 PLC است.

عناصر پی ال سی زیمنس PLC

عناصر اساسی یک پی ال سی زیمنس PLC عبارتند از a و a نوع ماژول های ورودی یا نقاط مورد استفاده توسط PLC به انواع دستگاه های ورودی مورد استفاده بستگی دارد. برخی از ماژول‌ ها یا نقاط ورودی به ورودی‌ های دیجیتال پاسخ می‌دهند که ورودی‌های گسسته نیز نامیده می‌شوند. که یا روشن یا خاموش هستند که ماژول ها یا ورودی های دیگر به سیگنال های آنالوگ پاسخ می دهند که شرکت زیمنس چندین خط تولید پی ال سی زیمنس PLC را در خانواده SIMATIC S7 تولید می کند.

آن ها یک راه حل نرم افزاری یکپارچه قدرتمند برای اتوماسیون است که شامل محیط برنامه نویسی برای کنترلرهای منطقی قابل برنامه ریزی زیمنس پی ال سی زیمنس PLC است. این نرم افزار ابزارهای برنامه نویسی منحصربفرد و قدرتمندی را با مزایای متعدد از جمله، ایجاد منطق قابل استفاده مجدد، معماری برنامه ساختار یافته و یکپارچه سازی پروژه واحد چندین دستگاه اتوماسیون ارائه می دهد. برای دریافت اطلاعات بیشتر و آگاهی از قیمت های پی ال سی زیمنس PLC با کارشناسان ما تماس بگیرید.