تجهیزات فشار ضعیف

تجهیزات فشار ضعیف

تجهیزات فشار ضعیف

تجهیزات فشار ضعیف

تجهیزات فشار ضعیف : فرایندهای صنعتی، ساختمانی و تجهیزات فشار ضعیف خودکار، الزامات سخت‌گیرانه‌تر پیرامون مصرف بهینهٔ انرژی و شرایط بار تغییر پیدا کرده، روی توزیع انرژی اثر بسزایی دارند. سیستم‌ها و تجهیزات فشار ضعیف مربوطه باید قابلیت ارتباط با یکدیگر را داشته باشند. کاملاً انعطاف‌پذیر باشند، در صورت خرابی و نقص از ایجاد آسیب به سایر قسمت‌ها فوراً جلوگیری شود و بتوان از بین تجهیزات فشار ضعیف و متوسط، نوع ضعیف را برای این کاربردها در محیط‌های کاربری مختلف ادغام کرد.

در بین تجهیزات فشار ضعیف و متوسط، به تجهیزاتی که در مسیر خطوط هوایی یا زمینی که ولتاژ آن به ۱۱، ۲۰ و ۳۳ کیلو ولت می‌رسد، نصب می‌گردند در دسته فشار متوسط قرار می‌گیرند. از جملهٔ تجهیزات فشار ضعیف می‌توان به شبکه‌های برق محلی، ترانسفورها و ایستگاه‌های انتقال برق، کشتی‌ها و قطارها، سوئیچ گیر و دستگاه‌های متناسب با فشار متوسط نام برد.

شرکت زیمنس با سال‌ها تجربه در زمینهٔ ساخت تجهیزات فشار ضعیف توانسته، در زمینهٔ توزیع پیوسته و بی‌عیب و نقص برق و کلیهٔ مسائل مرتبط بسیار موفق ظاهر شود و در زمینه تجهیزات فشار ضعیف طیف متنوعی از تجهیزات فشار ضعیف و متوسط را تولید کرده است.

تجهیزات فشار ضعیف بایستی به گونه ای باشند که از هنگام ورود مواد اولیه به داخل کارخانه تا زمان بارگیری محصول و خروج از کارخانه شما هیچ دغدغه‌ای برای سیستم الکتریکال خود نداشته باشید. چرا که تجهیزات فشار ضعیف در نهایت کارایی، در حال انجام وظایف محوله خود هستند.

البته در شرایطی انواع تجهیزات فشار ضعیف می توانند خطرناک باشند و این ها شامل برخی بخش های الکتریکی نیز می باشد که هنگامی که همه چیز اشتباه می شود، این نوع تجهیزات می توانند صدمات جدی و حتی مرگ و میر ایجاد کنند. با این حال، ارزیابی خطرات و انجام اقدامات احتیاطی مناسب، احتمال وقوع هر گونه حادثه را به حداقل می رساند و از این جهت ایمنی تجهیزات فشار ضعیف مهم است. اگر یک قطعه از تجهیزات تحت فشار از کار بیفتد و به شدت از هم جدا شود.

نتایج می تواند برای افراد مجاور آن مخرب باشد و همچنین می ‌توان بخش‌ هایی از تجهیزات فشار ضعیف را در زمان های بحرانی کنترل کرد. البته مواردی مانند فشار در سیستم؛ نوع مایع یا گاز و خواص آن؛ مناسب بودن تجهیزات و لوله کشی حاوی آن؛ سن و وضعیت تجهیزات فشار ضعیف ؛ پیچیدگی و کنترل عملیات آن؛ شرایط حاکم (مثلاً فرآیندی که در دمای بالا انجام می شود) وجود دارد که تجهیزات فشار ضعیف را تبدیل به ابزاری توانمند می کند. مهارت ها، دانش و تجربه افرادی که تجهیزات و سیستم های تحت فشار را نگهداری، آزمایش و راه اندازی می کنند.

انواع تجهیزات فشار ضعیف

رله‌های نظارتی مانند این وظیفه نظارت و سیگنال دهی خرابی‌های منبع را دارند که می‌تواند باعث خرابی بیشتر ماشین آلات یا سیستم شود و این تجهیزات فشار ضعیف با اطلاع دادن به اپراتور از شرایط غیر عادی که نیاز به اقدامات اصلاحی فوری دارند. می توان از آسیب به سیستم ها، ماشین آلات و تجهیزات جلوگیری کرد و یا احتمال خرابی ماشین را بسیار کاهش داد. تجهیزات فشار ضعیف جدید به طور خاص برای کنترل سیستم ها و موتورهای سه فاز با اشاره خاص به کنترل کمپرسورها و تابلوهای کنترل پمپ طراحی شده است.

با منطق ایمنی مثبت (کنتاکت خروجی رله در صورت تشخیص خطا باز می شود) و حق اختراع تجهیزات فشار ضعیف زیمنس SIEMENS برای اصل تشخیص خطا، عملکرد مناسبی حتی در شرایط فاز بازسازی شده دارد. علاوه بر عملکردهای خرابی فاز و توالی تجهیزات فشار ضعیف ، سایر ویژگی‌های اصلی عبارتند از یک تماس خروجی تغییر و مناسب بودن برای نصب ریل ۳۵ میلی‌متری است. همچنین به عنوان تازه تری به تجهیزات فشار ضعیف مجهز شده است.

ایمنی تجهیزات فشار ضعیف

تجهیزات فشار ضعیف و از جمله کنتاکتورها برای حمل جریان بالا طراحی شده‌اند و از این رو دارای ویژگی‌های ایمنی اضافی مانند کنتاکت‌های فنری هستند تا اطمینان حاصل شود که مدار در صورت قطع برق قطع می‌شود که از روشن شدن مدار در زمانی که قرار است خاموش باشد، جلوگیری می‌کند. تجهیزات فشار ضعیف فنری نیز از قطع شدن مدار جلوگیری می‌کنند. پرش تماس که منجر به عمر طولانی تماس ها می شود که از آنجایی که رله های کنترل برای توان کمتر طراحی شده اند، کنتاکت های فنری چندان رایج نیستند.

به دلیل بارهای بالایی که معمولاً کنتاکتورها حمل می کنند. مهار قوس برای خاموش کردن سریعتر قوس تشکیل شده است که از آنجایی که رله های کنترل در میان تجهیزات فشار ضعیف برای بارهای زیاد طراحی نشده اند. سرکوب قوس در رله های کنترل معمول نیست که البته انتخاب بین کنتاکتور و رله کنترل برای کاربرد تجهیزات فشار ضعیف بسیار ضروری است. هنگام انتخاب بین کنتاکتور و رله کنترل؛ همیشه برخی از نکات مهم را در نظر داشته باشید.

زیرا ما تجهیزات فشار ضعیف مقاوم و همه کاره ای از کنتاکتورها و رله های کنترل را طراحی و تولید می کنیم. با استفاده از فناوری های مدرن طراحی شده اند تا حفاظت و ایمنی کامل را با عمر مکانیکی و الکتریکی طولانی ارائه دهند. طیفی از کنتاکتورها و رله‌ های کنترلی با قابلیت اطمینان بالا از جمله کنتاکتورها و رله‌ های کنترل اضافه بار، کنتاکتور مینی، کنتاکتورهای برد D، کنتاکتورهای ۲ قطبی و ۴ قطبی، کنتاکتورهای وظیفه خازن و کنتاکتورهای هدف مشخص را ارائه می دهیم. همه این ها جزئی از تجهیزات فشار ضعیف ما هستند.

عملکرد تجهیزات فشار ضعیف

بنابراین، تجهیزات فشار ضعیف مانند کنتاکتور به عنوان یک دستگاه کلید الکتریکی عمل می کند. برای تعویض بارهای موتورها، چراغ ها، خازن ها و سایر مکانیسم های حاوی مقدار زیادی جریان استفاده می شود. یک کنتاکتور الکتریکی معمولاً بارهایی تا ۱۲۵۰۰ آمپر را مجاز می کند. اگرچه آنها اقدامات حفاظتی را در هنگام اتصال کوتاه یا بارگذاری بیش از حد ارائه نمی دهند. اما پس از تحریک سیم پیچ، در شکستن تماس بسیار عالی عمل می کنند. تجهیزات فشار ضعیف هنگام اعمال ولتاژ کنترلی روی سیم پیچ ها، میدان مغناطیسی ایجاد می شود.

این هسته آهنی متحرک را به سمت هسته ثابت خود جذب می کند. تجهیزات فشار ضعیف متحرک که به هسته متحرک متصل شده اند. نیز به سمت کنتاکت های ثابت می روند. منجر به یک تماس می شود و به خطوط برق اجازه می دهد تا بار خود را طی کنند. اگرچه کنتاکتورها و رله‌ها ارتباط ضعیفی با هم دارند، اما این دستگاه‌ها دارای ویژگی‌های متمایزی هستند. تا زمانی که به تفاوت های ذکر شده در این مطلب در مورد تجهیزات فشار ضعیف توجه داشته باشید. مطمئناً از اشتباه گرفتن یکی با دیگری جلوگیری خواهید کرد و اگر نمی دانید کجا به دنبال کنتاکتورهای عالی بگردید. باید انواع فوق العاده کنتاکتورهای الکتریکی را در سایت ما بررسی کنید.

در میان بعضی تجهیزات فشار ضعیف، برخی با قطع ولتاژ کنترل تامین کننده سیم پیچ، میدان مغناطیسی ناپدید می شود. فنر نیرو کنتاکت‌های متحرک را به نقطه اصلی خود برمی‌گرداند و جریان برق به بار را قطع می‌کند که در واقع وجه تمایز کنتاکتورهای برق AC و DC به این شکل است. یکی از تجهیزات فشار ضعیف مانند کنتاکتور الکتریکی را می توان به عنوان کنتاکتور DC یا AC طبقه بندی کرد و اگر از تفاوت های آنها آگاه نیستید. در این مطلب می توانیم برای شما دو نوع تجهیزات فشار ضعیف را از هم متمایز کنیم.

به عنوان مثال یک کنتاکتور AC با قوس شبکه ای ساخته شده است. در همین حال، یک کنتاکتور DC از یک قوس مغناطیسی استفاده می کند همچنین کنتاکتور AC به آبکاری فولاد سیلیکونی نیاز دارد زیرا از جریان متناوب استفاده می کند. ممکن است جریان را از دست بدهد که همچنین در صورت گرم شدن بیش از حد به پوشش مذکور نیاز دارد. از آنجایی که در میان تجهیزات فشار ضعیف، کنتاکتور DC مستعد مشکلات داغ شدن بیش از حد یا ایجاد یا از بین رفتن گردابی نیست. این کنتاکتور نیازی به آبکاری ندارد که بنابراین، فقط با تولید فولاد یا چدن به خوبی کار می کند.

ویژگی های فنی تجهیزات فشار ضعیف

در بین تجهیزات فشار ضعیف، کنتاکتور AC به شکل E است و از سوی دیگر، کنتاکتور DC دارای شکل U است. فرکانس عملیات این تجهیزات فشار ضعیف به گونه ای است که دو کنتاکتور الکتریکی نیز از نظر فرکانس کار حد مشخصی دارند. کنتاکتور AC دارای محدودیت ۱۲۰۰ بار در ساعت است که از طرف دیگر، نوع DC فقط به ۶۰۰ بار در ساعت محدود می شود و در نتیجه کنتاکتورهای AC برای مقاومت های کوچکتر ساخته شده اند. بنابراین تعداد دورهای کمتری دارند.

کویل های آن نیز دارای اشکال بشکه مانند ریزتر اما ضخیم تری هستند تا در مقابل گرمای تولید شده توسط این نوع کنتاکتورها قرار گیرند. همچنین کنتاکتورهای DC در بین تجهیزات فشار ضعیف به مقاومت بیشتر اهمیتی نمی دهند. بنابراین تعداد دورهای بیشتری نسبت به انواع AC دارند و علاوه بر این، کنتاکتورهای DC دارای شکل بشکه نازکتر و طراحی نزدیک به هم هستند. اگرچه تعداد سیم پیچ های موجود در کنتاکتورها ممکن است گاهی اوقات متفاوت باشد. کنتاکتورهای AC برخلاف کنتاکتورهای DC به گونه ای ساخته شده اند که دارای مقادیر کمتری سیم پیچ باشند.

خرید تجهیزات فشار ضعیف

فرض کنید قصد دارید یک کنتاکتور جدید بخرید یا نیاز به تعویض دارید و در این صورت، فقط لازم است. کنتاکتورهایی با کیفیت بالا خریداری کنید که در بین تولیدات تجهیزات فشار ضعیف الزامات IEC و سایر استانداردهای تنظیم شده را برآورده کنند. البته، خرید نوع صحیح کنتاکتور برای یک هدف خاص ضروری است و اگر یک کنتاکتور کارآمد خریداری نکرده اید، ممکن است بخواهید یک کنتاکتور عالی از برند های مطرح خریداری کنید. از این گذشته، این برندها انواع مختلفی از کنتاکتورهای الکتریکی مناسب برای اهداف مختلف را به فروش می رساند.

شامل تجهیزات فشار ضعیف دیگر مانند خلاء، ظرفیت خازنی و انواع دیگر است. علاوه بر این، شرکت ما یک تامین کننده معتبر است. راه حل های هوشمند برای انرژی فعال می باشد و بنابراین، مطمئناً می‌توانید کنتاکتورهای ممتاز را از طریق این سازنده تضمین کنید. زیرا آنها در واقع تأمین کننده مطمئن چندین مدل تجهیزات فشار ضعیف برقی سطح بالا هستند.

نوشته های مشابه